Yüzümdeki Çizik - Miraç Bülbül

 Yüzümdeki Çizik

    Ben daha küçükken bisiklete çok meraklıydım. Arkadaşlarımla her zaman bisiklet sürerdim. Kendi deyimimizle 'aşağı mahallede' bisiklet sürüyorduk ve karmaşa başladı. Durun, durun! Baştan anlatayım.

    Her şey, arkadaşım Bahar'ın dört tekerlekli bisikletini iki tekerlek yapmak istemesiyle başladı. Hemen etraftan alet edevatı getirdim. Mahallemizdeki Gökhan Abi bisikletin yanlarında dengeyi sağlayan iki tekeri çıkardı. Baharla birlikte düşe kalka sürmeye çalışıyorduk. Bir müddet sonra çok iyi sürebildiğimi fark ettim. Annem bisikletle akrobatik hareketler yapmama izin vermediğinde de çok üzülmüştüm. 

    Günlerden bir gün ödevlerimi bitirdikten sonra dışarı çıktım ve bisiklete bindim. Arkadaşlarımla birlikte kiraz yemeye gitmiştik. Akşama doğru "yemekten sonra tekrar çıkarız" anlaşmasıyla eve döndük. Yemekten sonra çıktığımızda mahalledeki merdivenden bisikletle inmeyi teklif ettim. Önden de ben gittim. Dengemi sağlayamayıp yanlışlıkla ön frene asılınca bisikletimin arka tarafı yukarı kalktı ve beni fırlattı. Bir anda kendimi yerde buldum. Yüzümün çok acıdığını hissettim ve sanki biraz da sıcaklık vardı. Arkadaşlarım da çok korkmuştu ve yüzümün kanadığını söylediler. Hemen eve koştum. 

    Annem neler yaşadığımı sorunca olan biteni anlattım. Sonra hemen yatağa girmek istedim. Babam gelmeden yatmam gerektiğini düşündüm çünkü kesin beni hastaneye götürecekti ve ben hastaneye gitmek istemiyordum. Ertesi gün babam yüzümdeki çizikleri sorunca ona da olan biteni anlatmak zorunda kaldım. Yaklaşık bir hafta boyunca yüzüm sızlamıştı ve ondan sonra yavaş yavaş yaralar kabuk bağladı. 

    Artık annemin sözünden çıkmamam gerektiğini yaşayarak öğrenmiştim. Büyükler de demez mi hem? "Bir musibet bin nasihattan yeğdir." Şükür ki yüzümde o yaralardan hiçbir iz kalmadı. İz kalmadığı için çok mutluyum ve bir musibetin bin nasihattan daha iyi oluşunu yapacağım her harekette aklıma getiriyorum. Ama yine de içimdeki o çılgın çocuk beni her zaman dürtüklüyor. Her zaman bir çılgınlık yapmaya devam edeceğim gibi görünüyor.

Miraç Bülbül



 

Yorumlar